دو کتاب برای دانلود

در این هفته و  در پی گشت‌زنی در انترنت با دو کتاب خوب و خواندنی روبرو شدم، کتاب نخست با نام «قصه‌ها و روایت‌های تاریخی سرزمین افغانستان» نوشته همایون هوتک است که در سال ۱۳۸۹ نشر شده و در سال ۱۳۹۲  به چاپ دوم رسیده است.

قصه های شهرهای مختلف کشور، شکوه و جلال خودشان را دارند و بعضا بی‌نهایت دل انگیزاند. روایت‌هایی از کاکه‌ها، جوانمردی و سخاوت آنان چنگی به دل هر خواننده می‌زند. شرافت و غرور این مردان در زمان ما بیشتر به افسانه می ماند تا حقیقت.

به گفته ناشر، ‌روایاتی را که شما درین مجموعه خواهید خواند شاید شماری از آن‌ها حاوی اندیشه‌های خرافاتی و دور از واقعیت باشند ولی در عمق آن هنوز هم می‌توان یک حقیقت نهفته و یک احساس عاطفی و انسانی را پیدا کرد.

برخی ازین روایات دارای رویاهای‌اند که اکنون با پیشرفت علم و تکنالوژی به حقیقت مبدل شده‌اند. شما در این قصه‌ها داستان جوانی از بدخشان به‌نام شیرخان را خواهید خواند که با محبوبش که فرسنگ‌ها از او دور است در عالم رویا حرف می‌زند. این قصه شاید صدها سال قدامت داشته باشد ولی اکنون ما عملا می‌بینیم که با پیشرفت ساینس و تکنالوژی انسان قادر است با اشخاصی که به هزارها کیلومتر از او فاصله دارند به وسیله تیلفون‌های همراه و ماهواره‌ای، سیستم‌های انترنتی و غیره، حرف بزند و حتی تصاویر و ویدیوها تبادله نمایند.

آنچه مربوط به صحت و عدم صحت این روایات میگردد وابسته به تحقیق و پژوهش بیشتر محققین و دانشمندان بوده و نهاد  آپ مرسی فقط خواسته است روایاتی را جمع آوری کند که بیشتر زبان‌زد عام بوده و حقایق مهم تاریخی و فرهنگی از لابلای آن منعکس می‌گردد.

این کتاب را دانلود کردم و حالا لینک دانلود آن را برای مطالعه می گذارم تا اگر علاقه‌مند قصه ها و روایت‌های ترایخی افغانستان هستید، بخوانید.

برای دانلود کتاب قصه‌ها و روایت‌های تاریخی سرزمین افغانستان روی آیکن زیر کلیک کنید.

دومین کتابی که با آن سر خوردم و پس از خواندن چند ورق کوتاه، نظرم را جلب کرد. کتاب صدام و زندگی مخفی بود. این کتاب در لیست پر بیننده ترین کتاب های خوانده شده یک کتاب خانه آنلاین نیز، درج شده بود.

این کتاب، زندگی نامه سیاسی و شخصی صدام حسین است؛ روایتی مفصل با جزئیات بسیار و تحلیل‌های متعدد از مراحل مختلف زندگی و فعالیت‌های سیاسی صدام در کنار حوادث مهم تاریخ معاصر عراق که نقش صدام در آنها روشن شده و از بسیاری روابط او با رویدادها و اشخاص پرده برداشته است. در “سرآغاز” کتاب به ارتباط صدام با شبکه‌های تروریستی و گروه‌های تندرو، به ویژه القاعده و احتمال دست داشتن صدام در حوادث یازده سپتامبر صحبت شده است. در فصل نخست با عنوان، “بی سرپرست” دوران کودکی، خانواده، اعضای خانواده، پدر و مادر، بستگان و نزدیکان صدام معرفی شده است. فصل دوم که “جنایتکار” نام گرفته دوران جوانی صدام را در بر می‌گیرد که همزمان با کودتای عبدالکریم قاسم در اواسط دهه ۱۹۵۰، نقش صدام در آن، فعالیت حزب بعث، چهارسال تبعید صدام به مصر، و کوشش نافرجام ترور توسط صدام است. در فصل سوم با عنوان “انقلابی”، حوادث مربوط به کودتای ۱۹۶۸، به قدرت رسیدن ژنرال حسن البکر، نقش صدام در به قدرت رسیدن بکر و قدرت و موقعیت رو به رشد صدام بررسی شده است. در فصل چهارم ( “انتقام جو” ) اقدامات صدام برای تثبیت قدرت حزب بعث و ارعاب مردم بازگو می‌شود. در فصل پنجم با عنوان “سردار ملی” نشان داده شده است که چگونه صدام به تدریج مقام‌ها و سمت‌های دولتی را تصاحب می‌کند و به قدرت دوم پس از حسن البکر تبدیل می‌شود. فصل ششم با عنوان “تروریست” روایتی است از فعالیت‌های بین المللی صدام مانند حمایت از سوریه و فلسطین علیه اسرائیل، خرید اسلحه، قراردادهای تجاری و نظایر آن. موضوع فصل هفتم با عنوان “آقای رئیس جمهور” درباره برکناری حسن البکر و رسیدن صدام به مقام ریاست جمهوری است. در فصل هشتم که “جنگ سالار” نام گرفته، دوران جنگ تحمیلی هشت ساله بر ایران بررسی می‌شود. در فصل نهم با عنوان “فاتح” اقدامات صدام پس از جنگ با ایران، ارزیابی و نشان داده می‌شود چگونه جو ارعاب و ناامنی در عراق حاکم می‌شود. فصل دهم (مهاجم) درباره زمینه‌ها و علل حمله عراق به کویت است. در فصل یازدهم نتایج حمله به کویت و شکست صدام بررسی می‌شود. آخرین فصل درباره آخرین سال‌ها و ماه‌های حکومت صدام است. “سخن آخر” نیز به سقوط حکومت و دستگیری صدام حسین اختصاص دارد. در صفحات پایانی عکس‌هایی از صدام در سنین مختلف، چاپ شده است.

کتاب صدام، زندگی مخفی را با فشار دادن روی آیکن زیر دانلود کنید. نا گفته نماند که حجم این کتاب کمی زیادتر است، حدود ۲۶ مگابایت، اما ارزش دانلود کردن را دارد.

پاسخی بدهید